کیک تولد پسرعزیزم

مطبخ خانومی

کیک تولد پسرعزیزم

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک تولد پسرعزیزم

موادلازم:

کیک اسفنجی         3برابر رسپی(رجوع شود به کیک اسفنجی)

خامه فرم گرفته         1/5کیلوگرم

موز            2عدد

گردوی خردشده         1/2 پیمانه

آب کمپوت یا شربت بار         1/2 پیمانه

نکته:حتما از آب کمپوتی که بی رنگه استفاده کنین.من دوتا سیب رو پوست گرفتم وکمپوت درست کردم و از آبش برای مرطوب کردن لایه های کیک استفاده کردم.

طرز تهیه:

عزیزان من قبلا تمام مراحل خامه کشی کیک تولد رو براتون گذاشتم اینبار هم دوست داشتم بذارم ولی به دلیل اینکه برای شام مهمون داشتم فرصت نکردم از مراحل کارم عکس بگیرم پس اگه در مراحل خامه کشی مشکلی داشتین به کیک تولد مراجعه کنین.

بعد از خامه کشی به هر شکلی که دوست داشتین کیکتون رو تزئین کنین من 2قاشق غذاخوری شکلات تخته ای رنده شده و ذوب شده با روش بن ماری رو با 1 قاشق چایخوری روغن مایع مخلوط کردم و داخل قالب سیلیکونی حروف انگلیسی ریختم بعد توی فریزر گذاشتم تا خودشو بگیره و بعد هم از قالب جداکردم و امروز روی کیکم چیدم.

فرصت نداشتم تزئین دیگه ای انجام بدم و کیکم ساده اما فوق العاده خوشمزه بود.

اینم برش خورده این کیک.همونطوری که مشخصه لایه وسط کیکم شکلاتیه من در رسپی کیک اسفنجی 20 گرم پودر کاکائو ریختم و از مقدار آردم 20 گرم کم کردم یعنی 80 گرم آرد و 20 گرم پودر کاکائو رو باهم مخلوط کردم.وکیک اسفنجیم رو با روشی که قبلا توصیح دادم درست کردم.

اینم نیایش جونم دختر گل منه که 7 سالشه  و همیشه دوست داره توی تموم آشپزیهام همراهم باشه و کمکم کنه خوب من هم بهش کیک اسفنحی رو یاد دادم و موادش رو وزن کردم و در اختیارش گذاشتم خودش کیک اسفنجی درست کرد واین کیک زیبا رو خامه کشی و تزئین کرد.به نظر من این کیک زیباترین کیک دنیاست.حروف رو هم دیشب درست کرده.



موضوعات مرتبط: کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 13 آذر 1394برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر, | 18:49 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.